TÉCNICA DE BRAZA
A técnica de braza, como a de crol, conta con diferentes fases, que son as seguintes:
· Acción de pernas
· Acción de brazos
· Posición do corpo
· Coordinación
· Respiración
· Acción de pernas
· Acción de brazos
· Posición do corpo
· Coordinación
· Respiración
- ACCIÓN DE PERNAS
Nesta fase, distinguimos varias subfases:
· Recobro ➜ Momento no que os pés se levan ás cadeiras.
· Barrido hacia fora ➜ Comprende desde que as pernas están preparadas ata a metade da patada.
· Barrido hacia dentro ➜ Única fase propulsora das pernas. Comprende desde a metade da patada hasta que as pernas están case estiradas por completo.
· Elevación.
· Deslizamiento.
A acción de pernas é de vital importancia no estilo que estamos a ver, e moi poucos bracistas conseguiron alcanzar o estilo sen unha poderosa patada.
Para realizar a patada de maneira correcta, os pés deben de levarse hacia as cadeiras e hacia os glúteos flexionándose as rodillas sen separalas excesivamente. Cando as rodillas alcanzan a flexión, os pés xiran hacia fora e manteñense flexionados, formando unha 'W'. Nesta acción os pés realizan un movemento circular hacia atrás. Ao final da patada, as plantas dos pés tratan de xuntarse e tamén extenderse para favorecer o deslizamento.
A continuación vós deixo unha imaxe animada na que se pode ver a acción de pernas de maneira clara.
- ACCIÓN DE BRAZOS
Este estilo conta con 3 fases na acción de brazos que son as seguintes:
· Agarre ou barrido hacia fora.
· Empuxe ou barrido hacia dentro.
· Recobro. (acuático)
A tracción na braza simula a acción dunha hélice, xa que as mans empuxan auga hacia fora, logo hacia adentro e hacia atrás para de novo comezar a acción cos brazos extendidos. (ver GIF)
Outro aspecto característico de este estilo é que, na braza, e no único dos 4 estilos no que o recobro se realiza baixo a agua, é dicir, o único estilo no que a acción de recobro é acuática.
Cabe destacar que hai nadadores que prefiren realizar o recobro por enriba da auga, e as dúas formas de facelo son correctas, e non se pode diferenciar todavía cal é o mellor método.
- POSICIÓN DO CORPO
Nesta fase altérnanse dúas posicións fundamentais, unha de máxima extensión e outra de máxima flexión:
· MÁXIMA EXTENSIÓN ➜ Deberá de ser o máis hidrodinámica posible, coa mínima inclinación da cabeza aos pés. Brazos extendidos e lixeiramente dirixidos hacia abaixo. As cadeiras estarán cerca da superficie da auga e coas pernas xuntas, en extensión e cos pés en posición plantar mentres a cabeza se mantén sumerxida e inclinada hacia adiante.
· MÁXIMA FLEXIÓN ➜ O tronco está inclinado coa cadeira sumerxida e os hombros fóra da auga, mentras que os brazos se encontran flexionados por debaixo e diante da cabeza para iniciar o recobro. Por outro lado, as pernas están flexionadas ao nivel da rodilla e pouco flexionadas respecto ao nivel da cadeira para comezar a patada. Por último, encontramos a cabeza á máxima altura cunha posición natural.
Podemos distinguir dous estilos basados na posición do corpo que o nadador adopta á hora de respirar:
- COORDINACIÓN E RESPIRACIÓN
Un bracista que nade de maneira correcta braza debe de respirar en cada brazada sin perder velocidade, aínda que en probas de velocidade (50 ou 100 metros braza) os nadadores respiran só unha vez ou dúas no largo, incluso algúns non respiran para gañar velocidade gracias á posición hidrodinámica.
Dentro da coordinación, distinguimos dúas fases:
· COORDINACIÓN BRAZOS-RESPIRACIÓN.
A cabeza elévase ao principio do agarre, seguindo a acción xeral do corpo. Alcanza a maior altura ao inicio do recobro, sendo este o momento da inspiración. Despois, a cabeza diríxese hacia adiante e abaixo para sumerxirse, procurando que a maior parte da cara esté baixo a auga antes de realizar a primeira patada.
Esta coordinación explica de maneira perfecta como se debe de realizar a respiración no estilo braza.
· COORDINACIÓN BRAZOS-PERNAS.
As pernas recobran cando os brazos realizan a tracción e efectúan a patada durante a segunda parte do recobro de brazos, tendo que acabalo antes da patada, para que esta se realice co corpo o máis alineado posible.
Nesta fase, distinguimos varias subfases:
· Recobro ➜ Momento no que os pés se levan ás cadeiras.
· Barrido hacia fora ➜ Comprende desde que as pernas están preparadas ata a metade da patada.
· Barrido hacia dentro ➜ Única fase propulsora das pernas. Comprende desde a metade da patada hasta que as pernas están case estiradas por completo.
· Elevación.
· Deslizamiento.
A acción de pernas é de vital importancia no estilo que estamos a ver, e moi poucos bracistas conseguiron alcanzar o estilo sen unha poderosa patada.
Para realizar a patada de maneira correcta, os pés deben de levarse hacia as cadeiras e hacia os glúteos flexionándose as rodillas sen separalas excesivamente. Cando as rodillas alcanzan a flexión, os pés xiran hacia fora e manteñense flexionados, formando unha 'W'. Nesta acción os pés realizan un movemento circular hacia atrás. Ao final da patada, as plantas dos pés tratan de xuntarse e tamén extenderse para favorecer o deslizamento.
A continuación vós deixo unha imaxe animada na que se pode ver a acción de pernas de maneira clara.
- ACCIÓN DE BRAZOS
Este estilo conta con 3 fases na acción de brazos que son as seguintes:
· Agarre ou barrido hacia fora.
· Empuxe ou barrido hacia dentro.
· Recobro. (acuático)
A tracción na braza simula a acción dunha hélice, xa que as mans empuxan auga hacia fora, logo hacia adentro e hacia atrás para de novo comezar a acción cos brazos extendidos. (ver GIF)
Outro aspecto característico de este estilo é que, na braza, e no único dos 4 estilos no que o recobro se realiza baixo a agua, é dicir, o único estilo no que a acción de recobro é acuática.
Cabe destacar que hai nadadores que prefiren realizar o recobro por enriba da auga, e as dúas formas de facelo son correctas, e non se pode diferenciar todavía cal é o mellor método.
- POSICIÓN DO CORPO
Nesta fase altérnanse dúas posicións fundamentais, unha de máxima extensión e outra de máxima flexión:
· MÁXIMA EXTENSIÓN ➜ Deberá de ser o máis hidrodinámica posible, coa mínima inclinación da cabeza aos pés. Brazos extendidos e lixeiramente dirixidos hacia abaixo. As cadeiras estarán cerca da superficie da auga e coas pernas xuntas, en extensión e cos pés en posición plantar mentres a cabeza se mantén sumerxida e inclinada hacia adiante.
· MÁXIMA FLEXIÓN ➜ O tronco está inclinado coa cadeira sumerxida e os hombros fóra da auga, mentras que os brazos se encontran flexionados por debaixo e diante da cabeza para iniciar o recobro. Por outro lado, as pernas están flexionadas ao nivel da rodilla e pouco flexionadas respecto ao nivel da cadeira para comezar a patada. Por último, encontramos a cabeza á máxima altura cunha posición natural.
Podemos distinguir dous estilos basados na posición do corpo que o nadador adopta á hora de respirar:
Braza formal
|
Braza natural
|
·
A posición do cuerpo é moi plana para
eliminar resistencia.
·
Tracción de braza estreita de maneira
lixeira.
·
Lixeira flexión de cintura que permite
que los pes permanezan debaixo da superficie.
·
Patada estreita.
·
Manténse a barbilla sobre a superficie
para respirar.
·
Non existe acción ascendente e
descendente das caderas.
|
·
Os hombros elévanse fora da agua e as
cadeiras baixan notablemente.
·
Tracción de brazos máis amplia.
·
Apenas se flexiona a cintura cando os pes
recobran para realizar a patada.
·
Patada máis ancha. Maior distancia entre as
rodillas.
·
Respiración cando os hombros están fora
da agua e a barbilla a uns 10cm. sobre a superficie.
·
Hai unha ondulación das cadeiras debida á
elevación dos hombros e posterior caída cando o corpo se lanza hacia adiante.
|
- COORDINACIÓN E RESPIRACIÓN
Un bracista que nade de maneira correcta braza debe de respirar en cada brazada sin perder velocidade, aínda que en probas de velocidade (50 ou 100 metros braza) os nadadores respiran só unha vez ou dúas no largo, incluso algúns non respiran para gañar velocidade gracias á posición hidrodinámica.
Dentro da coordinación, distinguimos dúas fases:
· COORDINACIÓN BRAZOS-RESPIRACIÓN.
A cabeza elévase ao principio do agarre, seguindo a acción xeral do corpo. Alcanza a maior altura ao inicio do recobro, sendo este o momento da inspiración. Despois, a cabeza diríxese hacia adiante e abaixo para sumerxirse, procurando que a maior parte da cara esté baixo a auga antes de realizar a primeira patada.
Esta coordinación explica de maneira perfecta como se debe de realizar a respiración no estilo braza.
· COORDINACIÓN BRAZOS-PERNAS.
As pernas recobran cando os brazos realizan a tracción e efectúan a patada durante a segunda parte do recobro de brazos, tendo que acabalo antes da patada, para que esta se realice co corpo o máis alineado posible.
Comentarios
Publicar un comentario